Het DigiTaalhuis in Utrecht is dé plek voor iedereen die aan de slag wil met basisvaardigheden: taal, digitale vaardigheden en rekenen.

NL Leest de Wandelaar in makkelijke taal

In november is het weer Nederland Leest. Heel Nederland leest dan één boek: ‘De wandelaar’ van Adriaan van Dis. Dit jaar is er voor het eerst ook een speciale editie geschreven in makkelijke taal voor iedereen die moeite heeft met lezen.

Alle taalcoaches in Utrecht mogen gratis een aantal exemplaren ophalen voor deelnemers!

Je kunt de boekjes deze maand ophalen bij de bibliotheek in je buurt. Heb jij deelnemers die op A2/B1 niveau kunnen lezen? Dan is het leuk om samen dit boek te lezen en te bespreken! Je kunt bij de bibliotheek ook vragen om een leeswijzer bij het boek. Hierop staan een aantal tips en gespreksvragen voor tijdens het lezen. Je kunt deze leeswijzer ook hier downloaden.

Kijk voor meer informatie over Nederland Leest op de website van de bibliotheek.